«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Kozmetik Endüstrisine Yeşil Dönüşüm

Kozmetik Endüstrisine Yeşil Dönüşüm

kozmetik-endustrisine-yesil-donusum.jpg

Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği tarafından 6.’sı düzenlenen Uluslararası Kozmetik Kongresi, bu yıl "yeşil mutabakat" temasıyla Antalya’da Susesi Luxury Resort Belek’te kapılarını açtı. 3 gün sürecek kongrede, çevre dostu ürünler ve sektörün geleceğine ilişkin konuların ele alınacağı ilk oturum “Kozmetik Endüstrisinde Yeşil Dönüşüm” oldu.

 

Kozmetik Endüstrisinde Yeşil Dönüşüm temasını konu alan ve Televizyoncu Merve Yıldırım’ın moderatörlüğünde gerçekleşen oturumda; KÜAD Yönetim Kurulu Başkanı Levent Kahrıman, KÜAD Kongre Başkanı Fuat Arslan, KÜAD Başkan Yardımcısı Bülent Konca ve KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi Belgin Sile konuşmacı olarak yer aldı. 

 

ÜLKEMİZ EKOZDİZAYN KONUSUNDA ÇOK YATKIN

KÜAD Yönetim Başkanı Levent Kahrıman, Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği’nin kozmetik stratejisinin belirlenmesi açısından önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayarak “Özellikle Amerika’da sinemanın gelişmesiyle dünyada kozmetik endüstrisi patladı. Ortadoğu’da ve Avrupa’da söz sahibi olmuş şampuanlarla kremlerle üretim yapmış bir kozmetik endüstrimiz var. Şu an ülkemizde yaklaşık 3600 üzerinde üretim yeri ve 50.000’in üzerinde tescillenmiş marka insan kaynağı ile dünyada ve ülkemizde sağlıklı üretimin vurgusudur. Bizim KÜAD olarak yapmaya çalıştığımız; Türkiye’nin kozmetik stratejisini oluşturmak. Bizim ülkemiz aslında kültürler mirası ülkesidir. Binlerce yıllık medeniyetlere eşlik etmiş topraklardır. Bizde modern dünyada sürdürülebilir olan mirası kültürel mirasla birleştirmek istedik. Biz buna etno kozmetik diyoruz aslında. Türkiye’de insanlara bu farkındalığı, bu mirası nasıl oluşturabiliriz diye uğraşıyoruz. Bizde yaptığımız kongrelerle bu özgüveni tazelemek, bu potansiyeli açığa çıkarmak, etkileşim düzeyi oluşturmak istiyoruz. Dünyanın insan merkezli olmasından dolayı sürdürülebilirlik anlamda kaygıları var. Yeşil mutabakatta buradan çıkmanın bir kılavuzu, haritası aslında. Buna uymak mecburiyetindeyiz artık. Bu anlamda da ülkemizde üreticiler bu dönüşümü nasıl yapacaklarını planlamaya çalışıyorlar. Biz de dernek olarak firmalara öğretmeye çalışan bir ekosistem oturtmaya çalışıyoruz . Eko dizaynı bizim ülkemiz yapmaya çok yatkın. Biz bunları bir sentez halinde sunmaya çalışıyoruz. Bundan kaynaklı tarımsal miras sergimiz var. Bu sergi de ilham verici olacak.” Dedi.

 

DOĞA VARSA İNSAN VAR, İNSAN VARSA HER ŞEY VAR

KÜAD Başkan Yardımcısı Bülent Konca teması yeşil mutabakat olan kongreye 3 gün boyunca 900’ü aşkın sektör paydaşının eşlik edeceğini söyleyerek “ MG International Fragrance Company olarak bu oluşumun bir parçası olmak bizim için kıymetli. Bu platformu ve derneğimizi özel kılan şey üniversitelerle, öğrencilerle iç içe olup bugüne kadar ve yarın da sektörümüzde neler yapabileceğimizi, neyin ön hazırlığını yapmamız gerektiğini ortaya koyması. Yeşil mutabakatla beraber Türkiye, olmazsa olmaz dünya dinamiklerindeki regülasyonlara uyum göstermek zorunda. Tüm bunları yapabilmek için doğanın bize sunmuş olduğu kaynaklara saygı duymamız gerekiyor. Çünkü her şey kaynakla başlıyor. Eğer biz gezegenimize işimize olan saygımızı gösterirsek o zaman hep beraber çok başarılı oluruz. Gezegen insanla güzel, doğayla güzel. Pandemi bize bir şey daha öğretti. Sağlıklı olmak için hijyenik ürünlerin tüketim alışkanlıkları değişti. Dünya için bu ürünlerin üretim imkanı arttı. Çin ve Amerika’nın yetersiz kaldığı yerlerde Türkiye devreye girdi. Her geçen gün bu deneyimlerle sektörümüzü geliştiriyoruz. Daha çok daha yeni daha inovatif daha katma değerli ürünler üretmeye yöneliyoruz. Türkiye’yi bu global şirketin merkezi haline getiriyoruz. Yeni tesis yatırımımız da 2023’ün üçüncü çeyreğinin sonunda test edilmeye başlayacak. Fabrikamız kendi suyunu kendi elektriğini üretecek” ifadelerini kullandı.

 

YEŞİL MUTABAKAT DÜNYADAKİ EN GÜNCEL KONULARDAN BİRİ

KÜAD Kongre Başkanı Fuat Arslan, kozmetik sektörünün dünyada ve ülkemizde çok büyük bir potansiyele sahip olduğunu dile getirerek “Biz bugün kozmetik sektörü olarak 198 ülkeye ihracat yapıyoruz. Özellikle son dönemde cilt bakım ürünlerine ilgide bir önceki yıla göre   yüzde 16’lık bir artış oldu. Türkiye’deki kozmetik ihracatımız ithalatımızın önünde. Diğer taraftan da kozmetik anlamında Türkiye bir üretim üssü konumunda.  Yeşil mutabakat dünyadaki en güncel konulardan bir tanesi. Biz ülke olarak çok hızlı aksiyon alabilen bir ülkeyiz. 2030 yılında yüzde 50, 2050 yılında ise yüzde 0 oranında karbon salınımı azaltma çalışmaları var. Dolayısıyla buna göre yapılması gereken işler var. Biz sektör olarak bunları kaldırabilecek potansiyele sahibiz. Bugünkü hedefimizde kongrede bu bilinci oluşturmak. Bir dönüşüm yaşanıyor. Dolayısıyla sürdürülebilir bir ihracat için geleneksel modelden uzaklaşarak daha döngüsel bir modele geçmek gerekiyor . Biz de kongrenin ana temasını yeşil mutabakat olarak belirledik. Kongrede bu yıl  yüzde 60 oranında bir büyüme gerçekleştirdik. Yerli hammadde ve yerli ambalaj üretim noktasında bizim bir an önce planlamalar yapmamız gerekiyor.” diye konuştu.

 

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ARTIK ODAK NOKTASI OLDU

KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi Belgin Sile de “Pandemi dönemiyle doğa girişimleri daha çok arttı. Bugün standartlar rekaket gücünü gerektiriyor. Hem Türkiye hem Avrupa regülasyonlarını takip ettiğiniz zaman ortak aynı dili konuşmuş olursunuz. Biz kozmetik üreticileri olarak nasıl daha iyisini yapabiliriz, atıkları nasıl iyileştiririz diye bakıyoruz. Sürdürülebilirliği herkes odak noktası haline getirmeye başladı. Aslında üreticiler aldığımız hammaddelerden yola çıkarak buna başladı. Bütün bunları yaparken de standartlara uyum sağlamak çok önemli. Ben yeni adım atacaklara bu anlamda işin doğrusunu zamanında yapmalarını tavsiye ediyorum.” şeklinde konuştu.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Basın Bildirisi Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *